محمد حسین طلبه نوجوان

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

تایید گناه

تایید گناه 

داستانک:

یک کسی را می‌خواستند اعدام کنند، که از دزدهای بنام بود. گفتند: درخواستی نداری؟

گفت: چرا؛ دوست دارم مادرم بیاید با مادرم صحبتی بکنم.

گفتند: خوب اشکالی ندارد، مادر بیاید.

مادر آمد. گفت: پسرم چه می خواهی؟

گفت: مادر دوست دارم زبانت را دربیاوری بگذاری در دهان من؛ من همین آرزو را دارم.

مادر هم گفت: باشه. زبان را درآورد. این فرزند شروع کرد گاز گرفتن زبان مادر.

آمدند او را گرفتند و گفتند: ای دیوانه چکار می کنی؟

گفت: این مادر باعث شد امروز من کنار چوبه‌دار بیایم.

بچه که بودم یک عدد تخم مرغ دزدیدم آوردم خانه. مامانم گفت: بارک الله.

اگر آن بارک الله را مادر نمی‌گفت و یک سیلی در دهانم می زد امروز من اینجا کشیده نمی‌شدم.

آن تخم مرغی که آن روز دزدیدم، امروز شتر مرغ دزد شدم.

 

گاهی یک تحسین و باریکلا گفتن ما زندگی یک شخص را متحول می کند؛ یا به سمت خوبی یا بدی. فقط یک جمله است و حواسمان نیست.

مثلا کسی ریش گذاشته می گوییم زشت شده ای. همین یک کلمه کافیست که او همیشه ریشش را بتراشد.

یا خانمی چادر سرش کرده است. یک کلمه کافیست که چادر را برای همیشه کنار بگذارد.

یا در فضای مجازی گاهی لایک کردن ها، تایید ها و … مسائل را عوض می کند.

اگر کسی کار بدی انجام داده، ما به او آفرین بگوییم، تا آخرین روز عمرش که آن کار را انجام دهد در گناه او شریکیم.

از طرف دیگر اگر ما با کار بدی که شخصی انجام داده مخالفت کنیم، در ثواب ترک آن شریکیم.

بزرگواران مواظب باشید. در فضای مجازی ثانیه به ثانیه در حال تایید کاری هستیم.

ما اجازه نداریم در هر کانال معاند ضد دین و ضد انقلاب باشیم. آن موقع می شویم سیاه لشکر دشمن.

وقتی ما بازدید یک سایت ضد انقلاب را زیاد کردیم، آن دنیا در گناه آنها شریکیم. باید جواب بدهیم.

مثلا می پرسند اگر کانالی ۵ هزار عضو داشت چرا تو یکی از آنها بودی؟ مانند اینکه در لشکر عمر سعد تو یک پیاده نظام بودی.                                                                                                    

  • محمد حسین خوشخو

موجودی کافی نیست!

موجودی

داستانک:

خریدش تمام شده بود. کارت رو داد به صاحب مغازه که مبلغ را با کارت حساب کند.

فروشنده کارت را کشید. گفت: «موجودی کافی نیست»!

خیلی جا خورد. گفت: من مطمئنم چند برابر این مطلب داخل کارتم پول داشتم!

 

گفت: لطفا دوباره بکشید.

دوباره کشید. اینبار گفت: «رمز نامعتبر است»!

فروشنده گفت: شاید کارتتون رو کنار وسیله ای گذاشتید و خراب شده. نقد حساب کنید!

پول نقد همراهش نداشت. معامله بهم خورد.

 

توی راه که می رفت مدام به این جمله فکر می کرد:

نقد حساب کنید … نقد حساب کنید.

یک دفعه ذهنش رفت سمت قیامت…

 

کارت ها همه پر از موجودی اند… نماز، روزه، زیارت، خمس، صله رحم و …

اما اگر به ما بگویند کارتتون رو کنار چیزهایی گذاشتید که سوخته، آن موقع چه کار می کنیم؟

کنار یک غیبتی، کنار بُخلی، حسدی، غیبتی …

اگر گفتند نقد حساب کن… چیزی همراهمان هست؟

انسان باید خیلی مراقب باشد.

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَى کَالَّذِی یُنْفِقُ مَالَهُ رِئَاءَ النَّاسِ…»

ای کسانی که ایمان آورده اید! بخششهای خود را با منت و آزار، باطل نسازید! همانند کسی که مال خود را برای نشان دادن به مردم، انفاق می‏کند… [سوره بقره، آیه ۲۶۴]

 

گاهی اعمال ما با برخی از کارها ضایع می شود. مثل آزار و منت گذاری و ریا و… .

عبادت ها و اعمال ما به لطف خدا ممکن است خوب باشد، اما باید مراقب باشیم چیزی آنها را از بین نبرد.

خودمان را آماده کنیم برای قیامت، تا کارت های ما پر و سالم باشد…

  • محمد حسین خوشخو

مقام علمی حضرت معصومه (س)
حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد. نقل شده که روزی جمعی از شیعیان، به قصد دیدار حضرت موسی بن جعفر (ع) و پرسیدن پرسش هایی از ایشان، به مدینه منوره مشرف شدند. چون امام کاظم (ع) در مسافرت بود، پرسش های خود را به حضرت معصومه (س) که در آن هنگام کودکی خردسال بیش نبود، تحویل دادند. فردای آن روز برای بار دیگر به منزل امام رفتند، ولی هنوز ایشان از سفر برنگشته بود. پس به ناچار، پرسش های خود را باز خواستند تا در مسافرت بعدی به خدمت امام برسند، غافل از این که حضرت معصومه (س) جواب پرسش ها را نگاشته است. وقتی پاسخ ها را ملاحظه کردند، بسیار خوشحال شدند و پس از سپاسگزاری فراوان، شهر مدینه را ترک گفتند. از قضای روزگار در بین راه با امام موسی بن جعفر (ع) مواجه شده، ماجرای خویش را باز گفتند. وقتی امام پاسخ پرسش ها را مطالعه کردند، سه بار فرمود: پدرش فدایش.

زیارت حضرت معصومه (س) از منظر روایات
درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه (س) روایات فراوانی از پیشوایان معصوم رسیده است. از جمله، هنگامی که یکی از محدثان برجسته قم، به نام "سعد بن سعد" به محضر مقدس امام رضا (ع) شرفیاب می شود، امام هشتم خطاب به ایشان می فرماید: ای سعد! از ما در نزد شما قبری است. سعد می گوید: فدایت شوم! آیا قبر فاطمه دختر موسی بن جعفر (س) را می فرمایید؟ می فرماید: آری، هر کس او را زیارت کند، در حالی که به حق  او آگاه باشد، بهشت از آن اوست.

پیشوای جهان تشیع امام جعفر صادق (س) نیز در این باره می فرماید: هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب گردد. و در حدیث دیگری آمده است: زیارت او، هم سنگ بهشت است. 


امام رضا (ع) و لقب معصومه
حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی ها و شبنم معطر آفرینش است. شاید یکی از دلایل «معصومه» نامیدن این بانو، آن باشد که عصمت مادرش حضرت زهرا (س) در او تجلی یافته است. بر اساس پاره ای از روایات، این لقب از سوی امام رضا (ع) به این بانوی والامقام اسلام وارد شده است؛ چنان که فقیه بلند اندیش و سپید سیرت شیعه، علامه مجلسی (ع) در اینباره میگوید: امام رضا (ع) در جایی فرمود: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است». 

  • محمد حسین خوشخو
زندگینامه و جایگاه حضرت معصومه (س)

حضرت معصومه علیها السلام در اول سال 173 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود.

پدرش امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و مادرش حضرت نجمه بود که به علت پاکی و طهارت نفس به او طاهره می گفتند.حضرت معصومه در 28 سالگی و در روز دوازدهم ربیع الثانی سال 201 هجری قمری در قم به شهادت رسید که امروز بارگاه ملکوتی و مرقد مطهرش همچون خورشیدی در قلب شهرستان قم می درخشد و همواره فیض بخش و نورافشان دلها و جانهای تشنه معارف حقانی است.


 آن حضرت در واقع بتول دوم و جلوه ای از وجود حضرت زهرا سلام الله علیها بود.در طهارت نفس امتیازی خاص و بسیار والاداشت که امام هشتم برادر تنی آن حضرت او را (که نامش فاطمه بود) معصومه خواند.فرمود: «من زار المعصومة بقم کمن زارنی» : (کسی که حضرت معصومه علیها سلام را در قم زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است).


  • محمد حسین خوشخو
غبارروبی مضجع حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب
عکس/مراسم غبار روبی مضجع شریف ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا علیه‌السلام





عکس/مراسم غبار روبی مضجع شریف ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا علیه‌السلام

  • محمد حسین خوشخو
آیت الله علما  - کرمانشاه
2
امام جمعه کرمانشاه: 
هدف دشمن، دورکردن جوانان از تفکرات انقلابی است 
حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: یکی از اهداف مهم این هجمه ها و ناتوهای فرهنگی دشمنان اسلام و نظام دور کردن جوانان کشور از تفکرات انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در جمع روحانیون مستقر و طرح هجرت در استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز دشمنان تمام عزم خود را برای از بین بردن اعتقادات و باورهای اسلامی جامعه به ویژه جوانان این مرز و بوم جزم کرده اند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: متاسفانه سطح تهاجمات از دریچه ها و کانالهای بسیاری همانند ماهواره، فضاهای مجازی، اینترنت و... صورت می گیرد؛ لذا در این برهه هوشیاری همه طلاب و روحانیون و مسئولان فرهنگی را طلب می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: یکی از اهداف مهم این هجمه ها و ناتوهای فرهنگی دشمنان اسلام و نظام دور کردن جوانان کشور از تفکر انقلابی است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه در این باره روحانیون وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند، بیان داشت: همگان می دانیم که جامعه روحانی تاثیرگذارترین قشر در مقابله با این همه تهاجم فرهنگی دشمنان است؛ لذا از شما روحانیون و مبلغان می خواهم که انقلابی وار وارد میدان نبرد شوید.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری، مسایل فرهنگی و تهدیدات جنگ نرم است، گفت: برای مقابله فرهنگی با دشمنان نظام و انقلاب، سیره عملی و علمی امام خمینی (ره) را چراغ راه خود قرار دهیم و یکی یکی این توطئه ها را خنثی کنیم.

  • محمد حسین خوشخو
نماینده ولی فقیه در قزوین: 
کدخدا دانستن آمریکا منکری بزرگ است/ در نگاه رهبر انقلاب، جناح بندی‌ اهمیت ندارد؛ بلکه انقلابی و غیر انقلابی مهم است 
حوزه/ امام جمعه قزوین کدخدا دانستن آمریکا را منکر بزرگی دانست و گفت: این که آمریکا را کدخدا می‌دانند، منکر بزرگی است؛ زیرا انسان را دچار نفاق و دورویی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در طرح ولایت دانشجویی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۵۷ سوره بقره می‌فرماید: «خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند و آن‌ها را از ظلمت‌ها، به سوی نور هدایت می‌کند».

وی افزود: در ادامه این آیه شریفه آمده، کسانی که کافر شدند، اولیای آن‌ها طاغوت‌هایی هستند که آن‌ها را از نور، به سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند؛ آن‌ها اهل آتش هستند و همیشه در آن خواهند ماند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: خداوند در این آیه شریفه دو جریان ایمان و کفر را به ما معرفی و تأکید می‌کند؛ مؤمنان خدا را ولی خود انتخاب کرده‌اند و خداوند نیز سایه رحمت ولایت خود را بر سر آن‌ها افکنده و همواره آن‌ها را از ظلمت‌ها به سمت نور هدایت و راهنمایی می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کافران و همه کسانی که درکی از ولایت خدا ندارند، هر کسی که از راه می‌رسد را به عنوان ولی خود انتخاب می‌کنند و این ولی، آن‌ها را به سمت تاریکی و ظلمت هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که همه انسان‌های عالم صاحب ولی هستند، گفت: هر چند خداوند ولایت کافران را «کان لم یکن» دانسته، اما برخی ولایت کافران را می‌پذیرند و تحت سطله آن قرار می‌گیرند.

وی افزود: وقتی خداوند می‌گوید من ولی هستم، در حقیقت راه نفوذ ولایت اجانب را بسته و به هیچ عنوان برای کافران سلطه و سیطره نسبت به مؤمنان قرار نداده؛ اما انسان را مختار خلق کرده و او می‌تواند با اختیار ولایت هر کسی را بپذیرد .

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: با بیان اینکه آن‌هایی که ظاهراً ادعای ایمان می‌کنند، اما خلاف آن با ولایت طاغوت ارتباط می‌گیرند، منافق محسوب می‌شوند، گفت: خداوند می‌گوید به منافقان عذاب دردناک را بشارت بده و اینجا بشارت به معنای سختی بیشتر در عذاب است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که منافقان به جای اینکه به ولایت خداوند پایبند باشند، به ولایت اجانب پایبند هستند، یادآور شد: همه عزت‌ها تنها نزد خداوند است و آن‌هایی که عزت را جز از غیر خدا جستجو می‌کنند، به خواری کشیده می‌شوند و تاریخ پر است از مصادیقی که نشان می‌دهد عزت تنها نزد خداوند است.



  • محمد حسین خوشخو

دستوری شگفت در رفع فقر

10

عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّد الهادی:

لَمَّا کَلَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مُوسَى بْنَ عِمْرَان‏:…

 قَالَ إِلَهِی‏ فَمَا جَزَاءُ مَنْ صَلَّى الصَّلَوَاتِ لِوَقْتِهَا قَالَ أُعْطِیهِ سُؤْلَهُ وَ أُبِیحُهُ جَنَّتِی‏

عبدالعظیم حسنی از امام هادی علیه السلام نقل می کند که:

حضرت موسی به خدا عرضه داشت…

خدایا! پاداش کسى که نمازها را اول وقت بخواند چیست؟

خداوند فرمود: [در دنیا] هرچه بخواهد به او می دهم  و [ در آخرت] بهشتم را بر او مباح کنم.

[امالی شیخ صدوق/ ترجمه کمره‏اى ؛ متن ؛ صفحه ۲۰۹]

داستانک:

آیت الله بهجت می فرمایند:

از آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمه الله که عالم واقعی بود، نقل کرده‌اند که در کودکی بعد از فوت پدرم، میرزای بزرگ، تکفل خانواده به عهده من بود.

 ایشان می‌گوید: پدرم را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی! حال شما چطور است؟ در جواب گفتم: خوب نیست.

فرمود: «به بچه ها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع می‌شود»

  • محمد حسین خوشخو

هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

حدیث امیرالمومنین (ع) درباره پرهیزکاری در علمبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

 

امام علی (ع) فرمودند:


مِن عَلامَةِ اَحَدِهِم (المُتَقینَ) اَنَّک تَرى لَهُ قُوَّةً فى دینٍ... وَحِرصا فى عِلمٍ وَعِلما فى حِلمٍ


از نشانه‏ هاى پرهیزکاران این است که مى ‏بینى در دین نیرومند ... در کسب دانش حریص و داراى علم همراه با بردباراند.


(نهج ‏البلاغه، خطبه ۱۹۳)
  • محمد حسین خوشخو