محمد حسین طلبه نوجوان

۷۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

بر اساس گزارش مرکز آمار
درحالی مسئولان دولت یازدهم از رئیس جمهور تا وزرا و معاونان اخیرا مدعی ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار شغل در این دولت شدند که گزارش مرکز آمار ایران خلاف ادعای مسئولان را اثبات کرده و نشان می دهد، در این دولت سالانه حداکثر ۳۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.
صراط: درحالی مسئولان دولت یازدهم از رئیس جمهور تا وزرا و معاونان اخیرا مدعی ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار شغل در این دولت شدند که گزارش مرکز آمار ایران خلاف ادعای مسئولان را اثبات کرده و نشان می دهد، در این دولت سالانه حداکثر ۳۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

  • محمد حسین خوشخو
انتقاد معنادار از اقدامات اخیر دولت و رییس جمهور
سید ابراهیم رئیسى خطاب به روحانی نوشت: اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود.
صراط: سید ابراهیم رئیسى خطاب به روحانی نوشت: اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود.

  • محمد حسین خوشخو
آیت الله نوری همدانی

مرجع تقلید شیعیان گفت: یکی از این مصادیق گرانی کالا و خدمات در جامعه است، مردم در مضیقه هستند و زندگی مردم در تماس با اقتصاد مشکلات فراوانی وجود دارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به حدیث نبوی در رابطه با مسئول بودن تمامی انسان‌ها اظهار داشت: راه روشن بوده و هیچ‌گاه  در یک‌راه مستقیم در حکومت و نظام ولایی مشکل به وجود نخواهد آمد.


  • محمد حسین خوشخو
اردوغان

رفراندوم قانون اساسی در ترکیه باعث افزایش اختیارات اردوغان شده و به نوعی «بعثیسم اردوغانی» را تشدید خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق - رفراندوم قانون اساسی ترکیه، از یک‌سو با سرنوشت مردم ترکیه و از سوی دیگر با تحولات کشورهای همسایه ترک‌ها ارتباط مستقیم و تأثیر متقابل دارد؛ به بهانه برگزارسی رفراندوم اصلاح قانون اساسی، گفتگویی داشتیم با "سیدعلی قائم مقامی" تحلیلگر مسایل ترکیه.

  • محمد حسین خوشخو
روحانی

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «ایران پل» از رشد بی‌سابقه رای منفی حسن روحانی و کاهش اقبال عمومی وی در انتخابات پیش‌رو حکایت دارد.

سرویس جهان مشرق - پایگاه نظرسنجی «ایران‌پال» در تازه ترین نظرسنجی  پیش از انتخابات خود، اقدام به برگزاری بخش اول نظرسنجی‌هایش از یک‌هزار و ۵ نفر از شهروندان داخل ایران از طریق تماس تلفنی کرد. این نظرسنجی بین ۱۱ تا ۱۴ آوریل و با ضریب خطای ۳.۰۹ درصد صورت گرفت.

سوال اول: کدامیک از گزینه‌ها، وضعیت درآمدی شما را بهتر توضیح می‌دهند؟

پاسخ: باوضعیت درآمد کنونی‌ام ...


  • محمد حسین خوشخو
برنامه ثریا

برنامه ثریا در آستانه انتخابات به بررسی چرایی کاهش رشد علمی کشور و افزایش بیکاری فارغ التحصیلان و ضرورت ایجاد تحول واقعی در آموزش عالی کشور در دولت آینده پرداخت. در سالهای اخیر پرداخت.

به گزارش مشرق، برنامه ثریا در آستانه انتخابات به بررسی چرایی کاهش رشد  علمی کشور و افزایش بیکاری فارغ التحصیلان و ضرورت ایجاد تحول واقعی در آموزش عالی کشور در دولت آینده پرداخت. در سالهای اخیر پرداخت. نقد کارآمدی آموزش عالی، عدم ارتباط آموزش ها با بازار کار، عدم ارتباط پژوهش ها و پایان نامه ها با حل مسائل و نیازهای کشور و  همچنین چرایی تعطیل شدن برخی اولویتهای فناوری و پروژه های مهم تحقیقاتی کشور بویژه در حوزه فضایی از جمله موضوعات مطرح شده در ثریا بود. نکات مهم و محورهای مطرح شده در این برنامه ثریا به شرح زیر بود:


  • محمد حسین خوشخو
هشدار دادستان کل درباره تبلیغات زودهنگام
دادستان کل کشور و رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه ای از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست از انجام هرگونه تبلیغ زودهنگام در فضاهای حقیقی و مجازی از سوی خود و هواداران شان خوددداری کنند.
صراط: دادستان کل کشور و رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه ای از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست از انجام هرگونه تبلیغ زودهنگام در فضاهای حقیقی و مجازی از سوی خود و هواداران شان خوددداری کنند.

  • محمد حسین خوشخو
سخنگوی قوه قضاییه:
سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: هشت هزار و سیصد میلیارد تومان فقط از معوقات یک بانک فقط به ۳۱ نفر تعلق دارد.

صراط: سخنگوی قوه‌قضاییه درباره پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی گفت: افراد بازداشت شده ۸ نفر هستند که اتهام‌شان امنیتی است. دو نفر قرارشان تبدیل شده یک نفر آزاد شده یک نفر اگر قرار را تامین کرده باشد امروز آزاد شده است.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در یکصدودهمین نشست خبری خود با خبرنگاران با تبریک ایام ماه رجب گفت : همه دستگاه‌ها و قوا و آحاد ملت عزیز موظف هستند در سال ۹۶ برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری کنند. 

معاون اول قوه‌قضاییه با اشاره به نامگذاری سال  از سوی مقام معظم رهبری گفت: در امسال باید تولید داخلی و اشتغال بیش از پیش محقق شود. طبعا قوه قضاییه در این خصوص وظایفی دارد و لازم است با دولت و مجلس همکاری کند. قوه‌قضاییه هم سال گذشته و هم امسال در جهت تحقق شعار سال تلاش کرده است. از جمله اینکه در مورد بانک‌ها چنان چه بانک‌ها صحیح عمل کنند و تسهیلاتی که می‌دهند درست باشد می‌تواند در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و تولید موثر باشد

به گزارش ایلنا سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد:‌ معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سال گذشته با توجه به آسیب شناسی‌هایی که کرده با بانک‌ها می خواهد همکاری کند. سرپرست دادسرا مبارزه با جرایم پولی و مالی با بانک مرکزی و هفت یا هشت بانک بزرگ جلسه گذاشته و گفتند در پرونده‌های اخیر آسیب‌هایی وجود دارد و اشکال معوقات و رانت خواری‌ها اینجا است. روابط ناصحیح بین کارکنان بانک و مشتری را هم احصا کردند و دارند کمک می‌کنند تا این آسیب‌ها در سال ۹۶ تکرار نشود.

او یکی از عوامل موثر در تولید و اشتغال را مساله رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: قانون خوبی در این ارتباط وجود دارد. بازرسی کل کشور سال گذشته به خصوص امسال برنامه مشخصی برای پیگیری این قانون گذاشته چون اگر این قانون درست پیگیری شود موانع از پیش پای اقتصاد تولیدی ما برداشته می‌شود. یکی از مسایل که اثر زیادی داشته در تولید داخلی و حتی برخی را بیچاره کرده قاچاق است.


  • محمد حسین خوشخو
شهردار تهران به رکورد محسن رضایی رسید
گفته می‌شود قالی باف از اینکه شانسی در انتخابات پیش رو ندارد آگاه است و هدف نهایی او از کاندیداتوری، انصراف به نفع سید ابراهیم رئیسی است تا در سهم بیشتری در کابینه احتمالی دولت "کرامت و کار" به او برسد.
گروه سیاسی صراط - محمدباقر قالی‌باف شهردار تهران  که به صراحت اعلام کرده بود "هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم" فقط ده روز روی حرف خود ایستاد و سرانجام برای سومین بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد تا ازن حیث به رکورد محسن رضایی برسد.

  • محمد حسین خوشخو
صراط: شهردار تهران گفت: کشور ما امروز دچار یک چالش بزرگ مدیریتی است و در مدیریت کشور روحیه تحول وجود ندارد و این مدیریت، نشسته، خسته و بسته است.

به گزارش فارس، محمد باقر قالی باف در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 101 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و حمل و نقل شهرداری منطقه 15 تهران، اظهار داشت: عید ملی ما در 12 فروردین بود و در این روز جمهوری اسلامی ایران با آرای مردم شکل گرفت.

  • محمد حسین خوشخو
در حال به روز رسانی/لحظه به لحظه با ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛

اخبار لحظه به لحظه آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را در این بسته خبری دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان آخرین روز ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امروز صبح 266 فروردین ماه آغاز شد، اخبار لحظه به لحظه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را در این بسته خبری دنبال کنید.
 
 
  • محمد حسین خوشخو

زندگینامه شهید مدافع حرم؛ محمدهادی ذوالفقاری را در این گزارش بخوانید.

شهیدی که رفاقت با او هیچ کس را خسته نمی کردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید مدافع حرم محمدهادی ذوالفقاری در 13 بهمن 67 و درست مصادف با سالروز شهادت امام هادی (ع) به دنیا آمد، از این‌ رو نام محمدهادی برای او انتخاب شد. محمدهادی ذوالفقاری جوانی دغدغه مند و جهادی بود، همواره متبسم، دائم الوضو و اخلاصش زبانزد دوستان شده بود. از کودکی نماز شب می خواند، بسیار بذله گو و اهل شوخی بود به طوری که رفاقت با او کسی را خسته نمی کرد، اما مراقب بود که در آن حال نیز گناه از او سر نزند.
 
  • محمد حسین خوشخو

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان بخشهای مختلف نظام، با تأکید بر لزوم استفاده همگان از فرصتها برای خدمت به مردم و سعادتمند کردن جامعه و جوانان، لازمه رونق تولید و اشتغال را پیگیری و نظارت جدی خواندند و خاطرنشان کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان بخشهای مختلف نظام، با تأکید بر لزوم استفاده همگان از فرصتها برای خدمت به مردم و سعادتمند کردن جامعه و جوانان، لازمه رونق تولید و اشتغال را پیگیری و نظارت جدی خواندند و خاطرنشان کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.

گروه سیاسی-رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان بخشهای مختلف نظام، با تأکید بر لزوم استفاده همگان از فرصتها برای خدمت به مردم و سعادتمند کردن جامعه و جوانان، لازمه رونق تولید و اشتغال را پیگیری و نظارت جدی خواندند و خاطرنشان کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.


  • محمد حسین خوشخو
استناد عجیب به توصیه مرحوم هاشمی برای کاندیداتوری
ثبت نام محمد هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری در کنار اظهارات او در هنگام نام نویسی، شائبه بروز اختلاف میان خانواده مرحوم هاشمی با حسن روحانی را به وجود آورده است.
گروه سیاسی صراط - ثبت نام محمد هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری در کنار اظهارات او در هنگام نام نویسی، شائبه بروز اختلاف میان خانواده مرحوم هاشمی با حسن روحانی را به وجود آورده است.

به گزارش صراط، محمد هاشمی امروز در اقدامی غیرمنتظره کاندیدای انتخابات شد. او پس از نام نویسی علت کاندیداتوری خود را "توصیه مرحوم هاشمی" عنوان کرد که گفته بود "لازم است بیشتر از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد". نکته دیگر در اظهارات محمد هاشمی این است که وی حضور خود را "تصمیم جمعی خانواده هاشمی" عنوان کرده است. هاشمی حتی صحبت در مورد کنار کشیدن به نع روحانی را هم زود دانسته.

شائبه بروز اختلاف میان خانواده رفسنجانی با روحانی/ چرا محمد هاشمی ناگهان کاندیدا شد؟

مشخص است که توصیه مرحوم رفسنجانی که مورد استناد محمد هاشمی قرار گرفته لزوم وجود رقابت واقعی در انتخابات بوده است چنانچه محمد مهدی زاهدی هم که امروز نام خود را به جمع کاندیداهای اصولگرا اضافه کرد، همین توصیه مرحوم هاشمی را دلیل کاندیداتوری خود عنوان کرده بود!

  • محمد حسین خوشخو

رشد بیش از 50 برابری ایجاد شرکت‌های دانش بنیان طی دولت یازدهم هر چند می‌تواند خبری خوشایند تلقی شود، اما دستاوردهای نامحسوس این رشد حیرت‌انگیز اصل ماجرا را کمی مخدوش می‌کند.

وام5 میلیاردی تومانی قرض الحسنه!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نگاهی به کارنامه عملکرد دولت یازدهم نشان می‌دهد بر اساس آمارهایی که از سوی بنیاد ملی نخبگان منتشر شده است، تعداد شرکت‌های دانش بنیان از 55 شرکت در سال 92 به بیش از 3 هزار شرکت در سال 95 رسیده و رشدی قابل‌توجه داشته است. با وجود این رشد حیرت‌انگیز اما این شرکت‌ها در کارنامه عملکردی خود چندان چیزی برای عرضه ندارند. از سوی دیگر اگر به سراغ برخی از این شرکت‌ها بروید، متوجه خواهید شد اعضای هیئت مدیره برخی از این شرکت‌ها مدیران دولتی حاضر در معاونت فناوری هستند و گاهی نام چند تن از این مدیران در میان اعضای هیئت مدیره چند شرکت دانش بنیان تکرار می‌شود. از همه جالب‌تر اینکه مدیرانی که شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس کرده‌اند، خودشان در جایگاه تأیید صلاحیت، ‌نظارت و اختصاص اعتبار به شرکت‌ها هستند. این موضوعات را اگر در کنار تسهیلاتی که در قالب وام‌های کم بهره، ‌کاهش نرخ تسهیلات صادرات فناوری، معافیت‌های گمرکی و بسیاری تسهیلات دیگر بگذارید، معمای شیب تند افزایش شرکت‌های دانش بنیان با خروجی‌های نه‌چندان ملموس تا حد زیادی حل می‌شود.

  • محمد حسین خوشخو

به گزارش رجانیوز، به‌ مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که از بیستم فروردین‌ماه آغاز شده و تا ۲۶ فروردین ادامه دارد، طی مراسمی که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری خرم‌آباد برگزار شد، از کتاب «با نوای کاروان» با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

  • محمد حسین خوشخو
در این فیلم سعید جلیلی با بیان اینکه اگر بتوانیم برای حل مشکلات مردم به همین دولت نیز کمک کنیم باید این کار را بکنیم در غیر این صورت رذالت به خرج داده ایم، به جلسات خصوصی خود با ظریف و روحانی پیش از امضای برجام نیز اشاره می کند.
در این فیلم سعید جلیلی با بیان اینکه اگر بتوانیم برای حل مشکلات مردم به همین دولت نیز کمک کنیم باید این کار را بکنیم در غیر این صورت رذالت به خرج داده ایم، به جلسات خصوصی خود با ظریف و روحانی پیش از امضای برجام نیز اشاره می کند.

گروه سیاسی_رجانیوز: وب سایت دکتر سعید جلیلی فیلم کوتاهی از سخنان وی در یک جمع خصوصی را منتشر کرده که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است.

 

  • محمد حسین خوشخو

در این درگیری پیچیده، حقیقت این است که انقلاب اسلامی یک تجلی الهی است. گمان می‌کنم بعد از رنسانس در غرب هیچ انقلاب واقعی وجود ندارد مگر انقلاب اسلامی. یک حرکتی است در مقابل جبهه‌ی باطل برای احیاء کلمه‌ی توحید در عالم و زمینه‌سازی برای تحقق دولت انبیاء و اولیاء در عالم! این حرکت با عظمت هر روز پیروزتر بوده است.
در این درگیری پیچیده، حقیقت این است که انقلاب اسلامی یک تجلی الهی است. گمان می‌کنم بعد از رنسانس در غرب هیچ انقلاب واقعی وجود ندارد مگر انقلاب اسلامی. یک حرکتی است در مقابل جبهه‌ی باطل برای احیاء کلمه‌ی توحید در عالم و زمینه‌سازی برای تحقق دولت انبیاء و اولیاء در عالم! این حرکت با عظمت هر روز پیروزتر بوده است.

گروه معارف - رجانیوز: مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین استاد مسعود صدوق از اساتید برجسته حوزه روز جمعه 18 فروردین برگزار شد.

 

به گزارش رجانیوز مراسم بزرگداشت مرحوم استاد صدوق روز جمعه با سخنرانی آیت الله میرباقری و با حضور شخصیت های  لشکری و کشوری، شاگردان و مردم متدین برگزار شد. 
 
در ادامه متن کامل سخنرانی آیت الله میرباقری را از نظر می‌گذرانید:

  • محمد حسین خوشخو
احمدی نژاد گمان میکند رد صلاحیت او در وهله اول هزینه ای برای نظام است ، گمان میکند رد صلاحیتش جریان ارزشی جامعه را سرخورده میکند و حضور انان را در انتخابات کم فروغ ، گمان میکند نتیجه رد صلاحیتش ایجاد موج منفی در بدنه حزب اللهی و رای اوری دوباره روحانی است، او گمان میکند یا نظام تن به رد صلاحیتش نمی دهد و یا رد صلاحیت می شود که در ان صورت بخاطر سرخوردگی جریان ارزشی و عموم مردم که جزیی از سبد رای مشترک ریسی و احمدی نژاد هستند، روحانی رییس جمهور می ماند و احتمال بازگشت وی به قدرت زنده .
  • محمد حسین خوشخو
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی کشاورزی دانش بنیان را یکی از بسترهای مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی و بیان کرد: ایران اسلامی با توجه به پشتوانه تاریخی در کشاورزی، بهره‎مندی از کارشناسان خبره و جوانان خلاق و توانمند می‌تواند به یکی از قطب های قدرتمند کشاورزی در منطقه مبدل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی کشاورزی دانش بنیان را یکی از بسترهای مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی و بیان کرد: ایران اسلامی با توجه به پشتوانه تاریخی در کشاورزی، بهره‎مندی از کارشناسان خبره و جوانان خلاق و توانمند می‌تواند به یکی از قطب های قدرتمند کشاورزی در منطقه مبدل شود.
گروه سیاسی - رجانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بازدید از مؤسسه کشت و صنعت مزرعه  نمونه آستان قدس رضوی در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان این مؤسسات با اشاره به اهمیت توسعه کشاورزی مکانیزه و باغداری مدرن در افزایش کیفیت و مرغوبیت محصولات کشاورزی، تصریح کرد: روش‌های کشاورزی سنتی برای تولید محصولات مرغوب و با حجم بالا پاسخگوی نیاز امروز کشور نیست، لذا بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز در کنار همت و تلاش مضاعف می‌تواند ایران اسلامی را به یکی از قطب‌های کشاورزی صنعتی در منطقه تبدیل کند.
 
  • محمد حسین خوشخو