محمد حسین طلبه نوجوان


به گزارش رجانیوز، به‌ مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که از بیستم فروردین‌ماه آغاز شده و تا ۲۶ فروردین ادامه دارد، طی مراسمی که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری خرم‌آباد برگزار شد، از کتاب «با نوای کاروان» با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.


این کتاب پژوهشی که با همکاری حوزه هنری استان لرستان و انتشارات سوره مهر در ۲۰۲ صفحه تألیف شده است، توسط آرش احمدی نوشته‌ شده که به نوحه‌سرایی در ایران اختصاص دارد؛ این موضوع از پیش از اسلام آغاز شده و تا بحث عاشورا در انقلاب و دفاع مقدس ادامه پیدا کرده و بررسی در  سه مرحله مصیبت، نوحه‌های سیاسی و وجه حماسی نوحه‌هاست.

محمدصادق آهنگران، مداح سرشناس ایران، در این مراسم ضمن تشکر از نویسنده کتاب «با نوای کاروان» گفت: نویسنده این کتاب با نوشتن این کتاب فرمان ولایت را  اجرا و آثار هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی منتقل و راه را باز کردند.

او افزود: اگر کربلا زنده ماند به‌خاطر اخلاص تمام و کمال حضرت سیدالشهدا (ع) بود چون کار سیدالشهدا (ع) خالصانه برای خدا بود و کربلا ماندگار شد و همین‌طور هشت سال دفاع مقدس نیز بعد از ۳۱ سال زنده مانده است.

آهنگران یادآور شد: آنچه برای خدا باشد ماندگار می‌شود مانند جریان کربلا و هشت سال دفاع مقدس که از فرهنگ عاشورا نشأت گرفت و ماندگار شد پس اگر می‌خواهیم کارمان ماندگار شود باید برای خدا انجام دهیم.
 

  • محمد حسین خوشخو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی