محمد حسین طلبه نوجوان

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خط قرمز ما در انتخابات در مقابل خون شهدا و ولایت فقیه و همچنین اهل فتنه بودن است.

به گزارش خبرنگار خاورستان،  حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، کارشناس برنامه سمت خدا در شام ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام در حسینیه جماران بیرجند، گفت: اخلاق پیامبر (ص) تجسم قرآن است و اینکه حضرت علی اکبر (ع) شبیه‌ترین افراد به رسول خدا (ص) بودند بسیار مهم است.

 

وی اظهار کرد: خَلق و خُلق و شمائل امام زمان (عج) شبیه‌ترین به پیامبر (ص) است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص سیره پیامبر (ص)، این سوال را مطرح کرد: شاخص‌ترین ویژگی‌های پیامبر (ص) چیست که خدا در قرآن می فرماید اسوه حسنه و می فرماید دنبال این ویژگی ها بروید؟

 

رفیعی بابیان اینکه پیامبر (ص) فرمود خداوند 9 فرمان به من داد، افزود: چکیده ی سیره پیامبر (ص) در این 9 مورد است که اگر می خواهید در زندگی موفق شوید، رمز آن در این 9 مورد است.

 

وی، داشتن اخلاص و برای خدا کار کردن را اولین دستور خدا به پیامبر (ص) بیان کرد و گفت: وابستگی به خدا به انسان آرامش می دهد و کار با اخلاص خستگی ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این که اگر کسی برای خدا وسط میدان آمد، ماندگار خواهد شد متذکر شد: اگر کاندیداشدن برای ریاست جمهوری واقعا برای خدا باشد، ماندگار خواهد بود.

 

رفیعی گفت: اگر ورود در انتخابات برای خدا باشد کاندیداها یکدیگر را تخریب نمی کنند.

 

وی، میانه روی و اعتدال را دومین فرمان خدا به پیامبر (ص) عنوان و تصریح کرد: اعتدال عقب نشینی از حق نیست بلکه اعتدال برمبنای حق باید باشد.

 

واعظ برجسته کشوری بابیان این که با این واژه ها در سیاست بازی شده است، تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی از ولایت فقیه جلو می زنند و ولایت بر فقیه دارند!

 

رفیعی بابیان این که مکتب شیعه، مکتب اعتدال است، اظهار کرد: اعتدال به معنای پرهیز از افراط و تفریط است و ما در این انقلاب هم از تندرو و هم از تفریط ضربه خوردیم و باید اعتدال بر حق باشد.

 

وی گفت: در این کشور دو جریان سیاسی وجود دارد؛ اصول گرا و اصلاح طلب؛ جریانات سیاسی با هم بسازند و کنار بیایند.

 

واعظ برجسته کشوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت شرکت در انتخابات بسیار مهم است.

 

رفیعی تصریح کرد: خط قرمز ما در انتخابات در مقابل خون شهدا و ولایت فقیه و  همچنین اهل فتنه بودن است.

 

وی تاکید کرد: این دو جریان باهم اختلافاتی دارند اما دو جریان پرطرفدارند که باید تحمل افکار و گروه ها را داشته باشیم.

 

واعظ برجسته کشوری اضافه کرد: هر دو گروه خانواده شهدا دارند و خدمت رهبری می رسند اما اختلاف سلیقه دارند که گاهی این اختلاف سلیقه، مبنایی است اما منجر به تخریب یکدیگر نشود.

 

رفیعی اظهارکرد: متاسفانه گاهی در انتخابات یک گروه که عوض می شود تا آبدارچی اداره را عوض می کنند.

 

وی سومین ویژگی پیامبر (ص) را عدالت در رضا و غضب دانست و گفت: برخی از ما در خوشی عادل هستیم اما در غضب اینگونه نیستیم.

 

واعظ برجسته کشوری تصریح کرد: قرآن می گوید وقتی حرف می زنید با عدالت حرف بزنید که لازم است چه در مناظرات و چه در جاهای دیگر هم اینگونه باشیم.

 

رفیعی با بیان اینکه خداوند کنار عدل، احسان را در قرآن گذاشته است، یادآورشد: عدل، قانون مداری و احسان، گذشت و چشم پوشی است.

 

وی متذکر شد: شهرداری در عوارض، نیروی انتظامی در جریمه ها، اداره مالیات در جمع آوری مالیات و هرجا امکانش هست، با مردم راه بیایند و انصاف داشته باشید.

 

واعظ برجسته کشوری در بیان چهارمین دستور خداوند به پیامبر (ص) گفت: خداوند فرمود آن کسی که با تو قطع رابطه کرده است را وصل کن.

 

رفیعی افزود: خداوند در سوره نسا می فرماید خدا و فامیل؛ و می فرماید رَحِم را از نام خودم "رحیم" گرفته ام.

 

وی اظهار کرد: خداوند به پیامبر (ص) فرمود آن کسی که به تو بدی کرده است را عفو کن و آن کسی که تو را محروم کرده است، اعطا کن.

 

واعظ برجسته کشوری تصریح کرد: رحم کن تا به تو رحم کنند و بدی را با خوبی جواب بده.

 

رفیعی در بیان هفتمین دستور خداوند به پیامبر (ص) گفت: خداوند فرمود ای پیامبر (ص)؛ سعی کن، سکوتت فکر باشد.

 

وی اظهار کرد: فکر کردن در کشور کم شده و یکی از دلایلش این است که در فضای مجازی، سطحی نگر شدیم.

 

واعظ برجسته کشوری تاکید کرد: در انتخابات فکر کنید و احساساتی نباشید.

 

رفیعی گفت: وصیت نامه قاچاقچی حرفه ای را خواندم که نوشته بود خانواده ی من؛ رمز موفقیت شما انجام واجبات و ترک محرمات است؛ اگر می خواهید پولم را در کار خیر هزینه کنید، در تعلیم قرآن هزینه کنید و مبادا اعدامم را به پای انقلاب بنویسید چراکه خودم جرم کردم.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) در نصیحتی فرموده بودند اگر می خواهی کاری کنی، قبل از انجام، آن را بسنج.

 

واعظ برجسته کشوری، هشتمین و نهمین ویژگی پیامبر (ص) را اینگونه بیان کرد: پیامبر (ص) فرمود خدا به من دستور داد نگاهت عبرت و کلامت ذکر باشد.

 

رفیعی خاطرنشان کرد: روایت داریم امام زمان (عج) وقتی ظهور کنند، آیه 41 سوره حج، اولویتشان است که این آیه می فرماید "برپاداشتن نماز، پرداخت زکات، انجام امر به معروف و نهی ازمنکر" و این آیه ای است که مضامینش در زیارتنامه های ائمه وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: ای کاش کاندیداها این آیه اولویتشان باشد و در مناظره ها طرح و برنامه ارائه دهند و تخریب نکنند.

 

واعظ برجسته کشوری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: نکند جشن نیمه شعبان را با حرام آغشته کنیم و حتی به صورت مختلط باشد؛ نکند موقع نماز جشن برپا باشد، که این مخالف سیره امام زمان عج است.

 

  • محمد حسین خوشخو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی